Veel gestelde vragen

Algemeen

Hoe komt het dat SendCaribe zulke scherpe prijzen heeft?
SendCaribe bundelt de inkoopkracht van vele dealers in Nederland. Op deze wijze zijn wij in staat om het inkoopvolume te vergroten en hebben wij een prima onderhandelingspositie bij de leveranciers. Dit voordeel laten wij terugkomen in onze verkoopprijzen.
Ik wil graag bestellen, welke betaalmogelijkheden heb ik?
Op dit moment kunt u alleen het bedrag overmaken via overschrijving.
Mijn product blijkt beschadigd, wat nu?
Het is zeer belangrijk dat u de juiste dingen doet, teneinde de verzekeringsmaatschappij een juist inzicht te geven in de claim. Gelieve de punten zoals benoemd bij verzekeringen  op te volgen.
Kan mijn product ook geleverd worden in Nederland?
Wij leveren alleen aan adressen buiten Europa. Er kan wel bestelt worden vanuit Nederland maar het leveradres dient op een van eerder genoemde eilanden te zijn.

Vragen over de webshop

De webshop doet het niet. Wat nu?
Incidenteel kan het voorkomen dat de webshop uit de lucht is voor een update. Probeert u het dan later nog eens. Mocht het later ook niet lukken, neemt u dan contact op met onze klantenservice.
Ik snap niets van internetwinkels. Kan ik ook telefonisch bestellen?
Liever niet. Als u een email stuurt met daarin uw vraag, dan kunnen wij ons eerst verdiepen in het product en u daarna goed te woord staan. Ons antwoord zal via een email of per telefoon zijn.
Ik weet niet wat voor mij het beste product is. Kunt u helpen?
Ja, dat kan. Wij kunnen ons voorstellen dat u niet kunt kiezen omdat u niet precies weet wat u zoekt of omdat het voor u onduidelijk is welk product het beste bij u of uw situatie past. In dat geval kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Zij helpen u graag verder.

Vragen over de webshop

Er gaat iets fout bij het betalen. Wat nu?
Geen nood. Probeert u het gewoon nogmaals. Mocht het probleem zich blijven voordoen, neemt u dan contact op met onze klantenservice.
Kan ik het product ook afhalen en direct betalen?
Nee helaas. Wij zijn geen winkel en beschikken daarom ook niet over een kassa en/of pinapparatuur en/of wisselgeld. Producten kunnen op afspraak worden afgehaald bij onze agentschap op de Antillen en Suriname, maar dienen dan wel vooraf te zijn betaald.
Krijg ik korting als ik meerdere producten tegelijk bestel?
In principe niet, omdat wij al zeer scherpe prijzen hanteren. Indien u echter een bedrijf bent en grote aantallen wilt bestellen dan verzoeken wij u contact op te nemen met onze klantenservice om de afwijkende afspraken en mogelijkheden te bespreken.
Kan ik het geld ook overmaken via mijn eigen bank?
Vanzelfsprekend! U kunt het totaalbedrag via uw eigen vertrouwde manier aan ons overmaken. Via internetbankieren en/of via een betaalopdracht aan uw bank. Maakt u in dit geval het totaalbedrag (in euro’s) over op ons bankrekeningnummer IBAN nr. NL39INGB0007956422 ten name van SendCaribe BV., (BIC nr. INGBNL2A) onder vermelding van uw factuurnummer. Zodra uw betaling binnen is, zullen wij uw bestelling in behandeling nemen.
Welke wisselkoersen worden er gehanteerd?
Het  te betalen bedrag dient overeen te komen met het bedrag (in euro’s) op de factuur. Verantwoordelijkheid voor de juistheid van het bedrag ligt bij de betaler.
Welke kosten worden in rekening gebracht?
SendCaribe berekent een totaal bedrag in euro’s. Hierin zit uitklaring producten, administratie kosten, transport en verzekering.

Vragen over de Bestelling

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
Nadat het bedrag is ontvangen zullen de bestelde producten geleverd worden. Annulering is niet meer mogelijk.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen en direct betalen?
Nee helaas. Wij zijn geen winkel en beschikken daarom ook niet over een kassa, pinapparatuur en/of wisselgeld. Producten kunnen op afspraak worden afgehaald bij onze Agentschap op de Antillen en Suriname, maar dienen dan wel vooraf te zijn betaald.
Wat is de levertijd?
Dat hangt er vanaf. Indien tijdig is betaald zullen op een vooraf aangegeven datum de producten worden verstuurd. Transport per schip is tussen de 2 á 3 weken. Transport per vliegtuig duurt tussen de 1 á 2 weken. Houdt rekening met een aantal extra dagen voor inklaring door de Antilliaanse en Surinaamse douane. SendCaribe kan hier geen verantwoordelijkheid over nemen. Indien het product niet op voorraad is, dan zijn wij afhankelijk van de producent. In dat geval krijgt u van ons een email met daarin een ‘verwachte’ leveringsdatum.
Wanneer kan ik mijn bestelling ophalen?
Zodra de bestelling is aangekomen bij onze agentschappen en door de douane ingeklaard wordt zal contact met u worden opgenomen. U dient dan binnen drie dagen uw bestelling op te halen, anders worden er extra kosten in rekening gebracht.
Waarom worden er minimum bedragen genoemd bij de bestellingen?
De reden waarom SendCaribe minimale bedragen hanteert is heel eenvoudig: de verhouding tussen de werkelijke verzendkosten (die wij moeten betalen aan de vervoerder) zal de bestelde producten onevenredig duur maken. Zouden wij dit niet doen, dan zouden al onze producten in prijs stijgen. We leveren iedere dinsdag aan. Uw aankooplijst inclusief volledige betaling dienen uiterlijk vijf werkdagen van te voren in ons bezit te zijn om uw spullen tijdig te kunnen leveren.

Vragen over de product

Wordt het product, indien van toepassing, gemonteerd geleverd?
Nee. Om de transportkosten zo laag mogelijk te houden vervoeren wij de producten in handzame dozen. Dit betekent dat de producten veelal door de klant zelf afgemonteerd moeten worden. Echter, dit is altijd simpel en logisch! Indien noodzakelijk is een handleiding toegevoegd.
Waar kan ik, indien van toepassing, de gebruiksaanwijzing vinden?
Normaal wordt deze in de doos van het door u bestelde product bijgevoegd. Mocht dit niet zo zijn, of mocht u de gebruiksaanwijzing kwijt zijn, kijkt u dan bij het betreffende product op de desbetreffende website van de fabrikant. In veel gevallen treft u daar een digitale versie van de gebruiksaanwijzing aan. De meeste fabrikanten hebben de gebruiksaanwijzingen in digitale vorm op hun website staan.
Kan ik het product ook komen bekijken of beluisteren?
Nee helaas, dat kan niet. SendCaribe biedt de mogelijkheid tot het aanschaffen van diverse producten via het internet, wij hebben geen showroom. Dit om de kosten zo laag mogelijk te houden waardoor wij onze producten scherp geprijsd aan u kunnen aanbieden!

Vragen over de levering

Ik heb besteld, maar ontvang maar niets. Wat moet ik doen?
U hebt een email bevestiging van ons gekregen. Zodra uw betaling bij ons binnen is, nemen wij uw order verder in behandeling. Indien de door u bestelde producten niet binnen komen neemt u dan contact op met onze klantenservice. Houdt a.u.b. uw factuurnummer bij de hand, dit bespoedigt de afhandeling.
Kan ik het product ook afhalen?
Ja, maar alleen nadat u bericht heeft gekregen van onze agentschap dat uw bestelling is ingeklaard. Let op: een product dat wordt afgehaald dient nog te worden ingeklaard en voorzien van omzetbelasting. Tevens kan de agentschap ook een vast tarief in rekening brengen. Vergeet uw factuurnummer en legitimatie niet! Zonder factuurnummer en legitimatie kan uw bestelling niet worden meegeven.
Kan ik een ander afleveradres opgeven?
Ja. Bij het invullen van uw bestelling wordt u gevraagd om het factuuradres op te geven en een afleveradres als dat anders is dan het factuuradres.